Ваша область: ?
Ваша область: ?

Інтерв'ю генерального директора, Пономарьової Інни Олександрівни

- Інна Олександрівна, як Ви оцінюєте результати роботи компанії в цьому році?

- У поточному році ми оцінюємо результати нашої роботи як задовільні і в цілому просуваємося згідно з нашими планами.

- Що сприяло виконання планових продажів? Які очікування щодо підсумків року?

- У 2019 ми спиралися на маркетингові дослідження і прогнози щодо зростання споживання в цілому, запланувавши збільшення наших продажів на 3% в порівнянні з 2018 роком. Незважаючи на коливання попиту в поточному році, пов'язані, крім політичної ситуації в країні, з динамікою постійного, поступового зниження вартості металу, нам вдається виходити на заплановані показники. Ми виходимо на план завдяки злагодженій і активній роботі нашої команди, завдяки тому, що охоплюємо своєю філіальною мережею всю Україну, а також дуже швидко реагуємо на потреби клієнтів і своєчасно їх забезпечуємо.

- Яка динаміка обсягів будівництва? За рахунок чого збільшилися показники в галузі?

- За даними Держкомстату, відзначається зростання обсягів будівництва в поточному році в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Але більшу частину цього обсягу займає інфраструктурне будівництво - промислові будівлі, магістральні і місцеві трубопроводи, комунікації та лінії електропередачі, дороги та мости. Частка житлового будівництва в загальному обсязі будівельних робіт склала приблизно 23%, за оцінками Мінрегіону [Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України - прим. ред.].

- Як Ви оцінюєте перспективи будівельної галузі та споживання прокату в найближчі роки? Що може сприяти зростанню?

- По житловому будівництву, незважаючи на стабілізацію в останні роки цін на ринку житла, пропозиція значно перевищує попит, а платоспроможність населення обмежена. Крім того, немає програми іпотечного кредитування.

        Для розвитку інфраструктурного сектора потрібні інвестиції. Дуже сподіваємося, що зі зміною влади, а також керівництва Мінрегіону будуть проведені певні реформи в профільному секторі, розроблені і впроваджені програми іпотечного кредитування і будуть створені умови для збільшення залучення інвестицій в будівництво житлових, інфраструктурних об'єктів та об'єктів агропромислового комплексу.

- Як розвивається ваша складська мережа? Чи були відкриті нові майданчики?

- В даний час філії "ВІКАНТ" є практично в кожній області України. У минулому році ми відкрили підрозділи в Сумах, Житомирі, Чернігові. Все, що ми раніше планували щодо розширення філіальної мережі, на сьогодні реалізовано.

- Наскільки змінилася частка роздрібних продажів в загальному обсязі продажів? Які перспективи розвитку роздрібних продажів?

- На кожному з наших філій розвинені роздрібні продажі. Десь в більшій, десь в меншій мірі. Але ми не ставимо собі за мету збільшувати кількість складів для реалізації роздрібних продажів. Для нас однаково важливий як роздрібний, так і оптовий покупець. Тому ми працюємо над поліпшенням сервісу, комунікації з клієнтом. Ми розуміємо, що в кожному регіоні різний номенклатурне споживання. Тому на кожному зі своїх складів ми формуємо наявність з тих позицій, які потрібні клієнтові. Стежимо за тим, щоб наш асортимент був широким і правильним. Клієнту зручно і надійно працювати з "ВІКАНТ". І наше завдання в подальшому закріплювати асоціацію понять "зручність і надійність" з брендом ВІКАНТ.

- Наскільки змінилася структура складського ринку в цьому році?

- Все в світі змінюється. Внутрішній ринок України не виняток. Деякі компанії починають нарощувати частку продажів арматури, відкривають нові склади, хтось в сьогоднішніх непростих умовах прораховує доцільність присутності в окремому регіоні і, навпаки, закриває свої склади.

- Який обсяг продажів вашої компанії займає арматура? Яка її частка в цьому році?

- У порівнянні з минулим періодом частка продажів арматури практично не змінилася і становить близько 65% від загального обсягу продажів, незважаючи на те, що маржинальність її реалізації скоротилася. Крім того, нам вдалося наростити продаж інших позицій. Тобто ми збільшили загальний обсяг продажів, і при цьому істотного перерозподілу номенклатурних часткою не відбулося.

- Як змінилася маржа при реалізації арматури в цьому році?

- У поточному році продажі арматури вважаємо неефективними на тлі постійного зниження ціни. Але нам потрібно тримати свою частку ринку, тому ми продаємо арматуру відповідно до встановлених раніше планам на поточний рік.

- Чи розглядаєте можливість розширення роботи в інших товарних сегментах в найближчі роки і чому?

- Ми постійно працюємо над розширенням лінійки товарів і намагаємося стати ближче до клієнта. Тому вже сьогодні ми пропонуємо покупцям супутні товари для будівництва і широкий вибір будівельно-господарських матеріалів, маємо власне виробництво армокаркасів, а також імпортуємо позиції товарів, що не мають аналогів в Україні. Крім того, під власною торговою маркою "Фрост" ми реалізуємо новий бізнес-напрямок - продаж будівельних матеріалів. Товарні групи охоплюють від загальнобудівельних матеріалів до систем утеплення фасадів та оздоблювальних матеріалів. Старт програми в м. Дніпро за участю у великих будівельних проектах - будівництво амбулаторій, дитсадків, шкіл - підтвердив економічну і практичну вигоду для наших клієнтів.

- Чи співпрацюєте ви з іншими постачальниками арматури, крім "АрселорМіттал Кривий Ріг", і чому?

- Арматуру ми купуємо виключно в українських виробників. АМКР - основний наш постачальник. За умови, що пропозиція ціни відповідає ринковому або при відсутності наявності на АМКР окремих позицій ми додатково здійснюємо закупівлі на "Метінвест-СМЦ".

- Які переваги роботи з АМКР?

- АМКР виробляє сертифіковану продукцію відповідно до вимог національних стандартів, тому ми впевнені, що пропонуємо клієнтам якісний металопрокат. Крім того, АМКР виробляє широкий номенклатурний ряд сортових позицій, катанки і арматури. Прокат деяких позицій повторюється кілька разів протягом місяця, в найбільших регіонах здійснюється продаж через логістичні склади АМКР, що дозволяє підтримувати наявність на складах в необхідному обсязі. АМКР надає нам певний кредитний ліміт, який забезпечується нашими заставами. Крім того, АМКР і "Вікант" підтримують хороші партнерські відносини, які збудовані за довгі роки спільної роботи.

- Чи застосовується принцип роботи з АМКР на умовах відповідального зберігання?

- Ми не працюємо з АМКР на умовах відповідального зберігання. Можливо, такі умови роботи надаються окремим великим переробникам. Крім того, ми не надаємо послуги з перевалки продукції АМКР на своїх складах.

 - Наскільки цікавий для вас імпорт арматури?

- Імпорт арматури нам не цікавий. Ми імпортували продукцію, яка не має аналогів на українському ринку, або її прокат внутрішніми виробниками був на той момент утруднений.

- Як, на Ваш погляд, зміниться ситуація на українському ринку в разі введення обмежувальних заходів щодо арматури з Білорусі та Молдови?

- Якщо мова йде про мито на імпорт арматури з Білорусі та Молдови, то вважаю, що це позитивно позначиться на внутрішньому ринку, оскільки обмеження імпорту дозволить зберігати ціну на внутрішньому ринку. Але, з іншого боку, при появі проблем з виробництвом у вітчизняних підприємств можливий дефіцит на внутрішньому ринку.

- Як Ви оцінюєте перспективи збільшення поставок арматури з Туреччини? Наскільки це впливає на ринок арматури в цілому, на підходи до ціноутворення?

- Як показує практика, поставки арматури з Туреччини найчастіше ситуативні. По-перше, турецькі постачальники не розглядають ринок України як основний. По-друге, поставки з Туреччини дуже довгі, і ціна на отриману продукцію стає неактуальною в поточних умовах постійного зниження цін на світових ринках. Крім того, курсові ризики теж мають величезне значення в цих поставках, складності з вивантаженням в порту, відвантаженням в інші регіони України.

- Чи плануєте розвиток інтернет-продажів і чому? Наскільки це може підвищити ефективність продажів?

- З кожним роком інтернет-продажу динамічно зростають, і зараз купити металопрокат on-line також просто, як і будь-який інший товар. На сайті нашої компанії в інтернет-магазині можна замовити металопродукцію з порізкою на потрібні довжини і доставкою в будь-яке місто України. Ми прагнемо максимально відповідати очікуванням покупців та активно формуємо як оптові, так і роздрібні замовлення завдяки нашому інтернет-магазину. Це істотно підвищує ефективність продажів, тому що це зручно і вигідно.

- Чи розглядаєте залучення АМКР до спільної роботи онлайн-магазину, як це практикується низкою компаній в РФ, що реалізують прокат в зв'язці з комбінатами?

- Ми з величезним задоволенням працювали б в спільній програмі з АМКР в реалізації проекту онлайн-магазину. Ми бачимо перспективи в розвитку співробітництва такого формату.

- Наскільки для компанії "Вікант" ефективно розвиток додаткового сервісу? Що робиться в цьому напрямку?

- Розвиток додаткового сервісу - це те, на що ми звертаємо особливу увагу сьогодні. Ми вивчаємо потреби наших клієнтів і пропонуємо готові рішення. На сьогоднішній день ми пропонуємо сервісні послуги з порізки та підготовці металопродукції для будівництва металевих конструкцій, плазмове різання металопрокату, упаковку вантажу в зручні для транспортування і розвантаження пачки, продаж будівельних і супутніх товарів. Також у нас є власний автопарк, що дозволяє здійснювати оперативну доставку в усі населені пункти України. І не можна не сказати про продажі через інтернет-магазин та sms-інформування клієнтів про стан замовлення.

- Чи планується розвиток власного виробництва - дрібний сорт, труби? І чому?

- Ми вважаємо, що виробництво труб для нашої компанії сьогодні недоцільно, оскільки випуск труб на внутрішньому ринку контролюється основним виробником. Дрібні кола з бунтів ми вже давно самі виготовляємо, виробництво розташоване в Кривому Розі.

З минулого року "Вікант" виготовляє армокаркаси, виробництво розташоване в м. Києві. Це готові для заливки конструкції, які виготовляються за кресленнями клієнтів, що істотно скорочує час для будівельних робіт. Армокаркаси виготовляються з застосуванням зварки на новій автоматичної лінії Gam 1500 (MEC Італія). Також можливе виготовлення армокаркасів на верстаті, збірка на якому відбувається за допомогою кілець. Вважаємо виробництво армокаркасів дуже перспективним напрямком та вже завоювали зі своїм продуктом популярність у клієнтів.

 - Які плани на найближчі роки?

- Найближчим часом ми плануємо зростання продажів відповідно до тенденцій ринку. Проводимо заходи, спрямовані на збільшення прибутку, інвестуємо в сервіс і власні металоцентри.

Опубліковано: 23.09.2019

Поділитися:

Повернутися до списку новин

БАЖАЄТЕ ПЕРЕДЗВОНИМО ВАМ
ПРОТЯГОМ 3 ХВИЛИН?